úterý 17. 3.
Procvičeno s televizí máte, tak hurá do práce.
1. Otevřete si pracovní sešit na str. 53/ 1, 2- opakujeme sčítání a odčítání v příkladech 1 a 2
Hračka že?
To je tím, že počítáte každý den. Pěkně se odměňte smajlíkem.
A teď přichází odměna pro vás všechny: Dojděte si pro pracovní sešit č. 3
Slyšela jsem dobře? Ozvalo se jupííí.
Pracovní sešit otevřete na straně 3.
Cvičení 1 je sice dost obtížné, ale my si s ním poradíme.
a) Máte zjistit, kolik ředkviček Novákovi sklidili
b) Kolik svazků po 10 z nich mohou udělat?
Půjdeme na to společně.
Vezměte tužku, počítejte ředkvičky nahlas a zároveň je škrtejte. Jakmile dojdete k číslu 10, pod slovní úlohu si udělejte 1 čárku (1 celá desítka = 1 svazek po 10). Přejděte k další ředkvičce, která v řádce následuje, a znovu začněte počítat do 10 (zase při počítání škrtejte ředkvičky).. Dopočítali jste znovu do 10, měli byste udělat další čárku...Jednoduše - Za každou celou desítku si udělejte 1 čárku..
Až budete umět násobilku spočítáte: Sloupců s ředkvičkami máme 6 a v každém sloupci máme 12 ředkviček. 6 x 12 = 72.
Vidíte to?
Vyšlo vám také 72 ředkviček? Číslo 72 má 7 desítek a 2 jednotky. Máte tedy 7 čárek a dvě volné (nepřeškrtnuté ředkvičky).
Takže kolik svazků po 10 mohou udělat?
To samé udělej se cvičením.4.
Otočte lst. Na stránce 4 si zkuste připomenout rozklad čísel při sčítání do 100. Jednotky které přičítáme, rozkládáme tak, aby nám jednotky prvního a druhé čísla daly celou desítku. Pak přičteme zbytek.
Doplňte (vypočítejte) celou str. 4.
Jak vám to šlo? Je to znovu na smajlíka? Smajlíka si udělejte ke každému cvičení, abych viděla, co vám třeba trochu dělalo potíže.
Matematiku si můžete uklidit.
2. a 4. hodina Připravte se na český jazyk. Rozložíme si ho do dvou částí.
V učebnici na straně 72 se podívejte na cvičení 1. ) Připomeneme si ,proč se na konci nebo uvnitř slov píše P nebo B.
Pokuste se ústně zdůvodnit cvičení 2 na stejné straně.
Slyším P, píšu B - KLUBKO (řekneme si, že máme hodně klubek nebo si ho zdůvodníme pomocí zdrobněliny KLUBÍČKO ).
- Zkuste rodičům odůvodnit několik slov: BA___BKA, SRU___TRU___KA, KLOU___, LE___KA, KRA_____, ŠI___KA, RY__KA, STŘE__
(správné odpovědi - B (BABIČKA NEBO BABEK, B - SRUBY, B - TRUBEK, trubička nebo TROUBIT, B - KLOUBY, B--LEBEK,, B - KRABI, P - šipek, B - rybek nebo ryba či rybička, P - střípek nebo střepy)
Pamatujte, že po párové hlásce musí následovat samohláska, abychom slyšeli, co máme napsat.
Tohle jsme trénovali, pamatujete si:? Šlo vám to? Dejte si smajlíka.
V pracovním sešitě na straně 6 ve cvičení 1 vyhledejte všechna slova , kde slyšíte P, ale píšete B. Písmenko B si dejte do kroužku.
Pokuste se odpovědět na otázky pod cv. 1.
Vezměte do ruky pero. Napřed ústně odůvodněte psaní správného písmenka, pak teprve doplňte slova ve cv. 2 (zdůvodnění např. HRUBKA - ŘEKNU SI MNOHO HRUBEK, NAPÍŠU B)
Naposledy doplníme cvičení č. 3 Napřed ale vždy slovo nahlas odůvodněte.
Pod každé cvičení se ohodnoťte smajlkem.
Ještě zbývá troška času.
Otevřete písanku na str. 1. Jé, tohle jsou přece...? Ano, jsou to citoslovce, desátý slovní druh.
- Pěkně si sedněte. Citoslovce krasopisně opište.
Čtení je pro nás doma taky hodně důležité
Nalistujte v čítance str. 90. Je zde vyprávění Vrabec. Pěkně hlasitě a s přednesem ho rodičům přečtěte.
Za hezké čtení vám nyní udělí rodiče smajlíka.
3. Tv
I dnes si zacvičíte.
Jóga pro děti je lehká. Jen si připravte podložku.
Sluníčko nám pěkně svítí, naučíme se ho pozdravit.
http://www.jogaprodeti.cz/index.php/pozice?id=88
4. a 5. hodina ČJ
Na internetových odkazech si zkuste maximálně 10 minut procvičit psaní P a B.
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/parove-souhlasky/pravopisny-trenazer/B-P/cviceni.html
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_2.roc/bp1.htm
Šlo vám to?
To jsem moc ráda.
Dál budeme pokračovat četbou vlastní knihy.
K přečtené kapitole napište do Píditele:
- Název knihy, jméno spisovatele a pár slov o tom, co jste přečetli.
Dále pravidelně doplňujeme minutovky z ČJ do str. 17, nově si zopakujeme velké písmeno na str. 18/ jen 1. sloupeček.
Smajlík je váš.
Děti, byly jste moc šikovné.
Nezapomeňte se učit každý den.
Těším se na vás zase zítra.
paní učitelka
Když vám rodiče povolí poslat zprávu místo sebe, určitě si ji přečtu.
Jak jste den zvládli, zda každý den jsme na stejné straně, atd. :-) Musíme pracovat stejně jako ve škole.