pondělí 16. 3.
Milé děti,
pokud vám zbyde víc času, vyzkoušejte si odkazy, které vám postupně přidávám. Některé si určitě oblíbíte.
1. Třídnická hodina
- Pokuste se postupně vytvářet váš rodokmen. Teď na něj budete mít hodně času. S rodiči si můžete popovídat o vašem příbuzenstvu, o vašich předcích.
2. Matematika - dnes znovu i geometrie
- Napřed si připomeňte vlastnosti přímek a úseček podle pracovního sešitu.
Bod se označuje VELKÝM PÍSMENEM. Přímku vždy pojmenujeme malým písmenem. Pokud rýsujeme úsečku, napřed sestrojíme přímku. Na ní vyznačíme KRAJNÍ BODY. Nezapomeneme je pojmenovat.
Ale tohle už umíme. J
Otevřete pracovní sešit na straně 58. Postupně vypracujte jednotlivá cvičení (1 – 5).
- Čtěte pozorně, rýsujte lehce a přesně. Negumujte!- Pečlivá a přesná práce vám přináší smajlíka.
- V pracovním sešitě se vraťte na str. 51.
-Vypracujte př. 2, 3 a oba pravé sloupečky označené hvězdičkou.
- S rodiči si úplně dole pod čarou přečtěte, jak s kterým cvičením ještě pracovat.
- Za úspěšnou práci se znovu můžete ohodnotit smajlíkem.
3. Anglický jazyk se o svůj čas podělí s českým jazykem.
-a) V AJ si zopakujte vše, co jste probírali. Více vám napíšou paní učitelky přes Bakaláře.
Můžete využít i stránky:
https://elt.oup.com/student/happyhouse/?cc=cz&selLanguage=cs
b) ČJ
O tvarech slov jsme si už také povídali. Zkusíme si jen zopakovat např. tvar slova les (lesa, lesy, lesů, lesem..). Teď se nám to bude hodit při výuce nové látky. Zopakujte si tvary v učebnici na str. 69. Tvary slova znamenají pouze to samé slovo. Slova příbuzná mají společný kořen - např. ke slovu let můžete vytvořit slova příbuzná - letadlo, letiště, letec, letuška. Vzpomínáte?
4. ČJ - před námi je nová látka, ale vy máte rádi nové věci
Otevřete si učebnici na stránce 71. Tohle už jsme přece začali. Vzpomínáte, jak jsme si kreslili obrázky?
- Pokuste se ústně udělat str. 71. Na tuto látku budete potřebovat rodiče, aby vás mohli případně opravit.
Než vyslovíte konečnou hlásku, pokuste se odůvodnit jiným tvarem (pokud je něčeho moc, pokusíme se h odůvodnit jednotným číslem - jen jedním předmětem). Např. hříbky - řekneme si, že v lese roste jen 1 hříbek.
Rozumíme tomu? To nám prozradí odkaz.
Písanku otevřete na str. 13. Opište slova (stavba těla ptáků).
Napište věty se správně doplněným slovem.
Nezapomeňte doplnit další cvičení v pětiminutovkách. Procvičujeme tvrdé a měkké souhlásky.
Jé, vy jste dnes ještě nečetli.
V dramatice si zkusíme přečíst pěknou pohádku a zahrát ji jako divadlo.
Za odměnu si poslechněte:
https://www.radioteka.cz/detail/CRo_xml_13908363/Goscinny-Sempe-Mikulasovy-patalie
Mějte se krásně.
Kdo bude chtít,
může psát básně.
paní učitelka